Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Frida - 26 januari 2014 22:21

Hei.


Söndagkväll och imorgon är det måndag igen. Ser jag fram emot det? Tcha, varför inte. Det jag inte ser fram så väldigt mycket emot är projektkursen. Hoppas för allt att jag hamnar i en någorlunda grupp där jag känner i alla fall en person lite bättre. Hade en sjuk tråkig föreläsning om informationssökning och källkritik. När ämnet inte är intressant över huvud taget är det viktigt att föreläsaren låter inspirerande. Det gjorde dock inte dessa två. Trodde inte nivån kunde bli sämre efter rasten. Så blev det inte heller men nivån låg kvar på samma tråkighet och oinspiration som innan rasten. Föreläsare nummer två var alltså precis lika tråkig som den första. 

Den här helgen har varit lugn och fin. Har pluggat systemet. Det periodiska. Ritade mitt egna lilla periodiska system. Det blev fint och har lärt mig ungefär hälften. Det svåra kvar nu. Lantanoiderna och aktinoiderna. Också lite av övergångsmetallerna i mitten. Har ända till 12:e februari på mig så det ska nog kunna gå. Men det är lika bra att börja i tid. Djupinlärning ni vet. Det lärde jag mig om när jag tog körkort. Hade aldrig tänkt speciellt mycket på det innan. Kan säga att det inte var någon djupinlärning när jag pluggade körkortsteori. Tråkigt. Imorgon börjar linjär algebra. Det kanske kan bli kul, eller så blir det total hemskt. Vi får se, jag avlägger en rapport nästa gång. 

Lagat mat har jag också gjort. Igår gjorde jag kycklingpaj och det blev himla gott! Timjan är en god krydda, glöm inte av den. Idag blev det pasta med skinksås. En trevlig klassiker som är lätt och går att variera lite som man vill. Dagen till ära blev det med majs, paprika och broccoli. Mums!


God natt. 

Presentation


Kemist eller ingenjör. Högkänslig. Dagdrömmer om katter, cupcakes, kakor, böcker, andra länder. Läs om du vill men bloggen är mest för att skapa tydligare minnen.

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards